Algemene voorwaarden CarCleaning Westland Ede

Artikel 1. Algemeen
A.
Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen CarCleaning Westland en de Opdrachtgever waarop CarCleaning Westland deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard.  CarCleaning Westland hierna genoemd Opdrachtnemer.
B.
De onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op elke verrichting van diensten ten behoeve van de Opdrachtgever.
C. Een afwijking van deze voorwaarden geldt alleen indien er door de eigenaar van Opdrachtnemer schriftelijk is bevestigd om er vanaf te wijken.
D. Het geleverd voertuig dient leeggeruimd aangeleverd te worden bij reiniging van interieur, hiervoor is Opdrachtgever zelf verantwoordelijk.
E. Mochten er op of aan een voertuig delen of installaties zitten die niet behandeld mogen worden of een specifieke handeling nodig hebben is dit aan de Opdrachtgever om die vooraf duidelijk te vermelden.
F. Opdrachtnemer kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor schade en deuken die zichtbaar worden door het reinigen.

Artikel 2. Offertes en aanbiedingen
A. Alle offertes en aanbiedingen van Opdrachtnemer zijn vrijblijvend. Tenzij er in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld.
B. Indien er geen aanvaardingstermijn gesteld is kan er aan de offerte of aanbieding op geen enkele wijze enig recht worden ontleend.
C. Opdrachtnemer zal niet altijd aan zijn offertes of aanbiedingen kunnen houden. Indien de offertes of aanbiedingen of een onderdeel daarvan een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
D. In een offerte of aanbieding staan de prijzen zowel ex- als inclusief BTW vermeld.
E. Een samengestelde prijsopgave verplicht Opdrachtnemer niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeen gekomen deel van de gegeven offerte.
F. Aanbiedingen, offertes of kortingen van de huidige factuur gelden niet automatisch voor toekomstige orders.
G. De overeenkomst tussen Opdrachtnemer en de Opdrachtgever komt tot stand op het moment van bevestiging. Dit wordt bevestigd door de verkoper en/of na het mondeling geven dan wel schriftelijk plaatsen van een opdracht door koper.

Artikel 3. Diensten en werkzaamheden
A. Opdrachtnemer heeft het recht om bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
B. Opdrachtnemer is bevoegd de overeenkomst in verschillende fasen uit te voeren en het aldus uitgevoerde gedeelte afzonderlijk te factureren.
C. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar zijn beste inzicht, vermogen en vakmanschap uitvoeren met de op dat moment zijn beste gereedschap en zijn wetenschap.
D. De Opdrachtgever zorgt ervoor dat alle door Opdrachtnemer benodigde/noodzakelijke aangegeven gegevens.
Opdrachtgever zal ten alle tijden zijn of haar juiste NAW-gegevens en contact gegevens zullen moeten overdragen aan Opdrachtnemer t.b.v. facturatie en registratie klantenbestand
E. Als tijdens de uitvoering van een overeenkomst blijkt dat noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen zullen beiden partijen tijdig en in onderling overleg tot eventuele aanpassingen van de overeenkomst overgaan.
F. Aanbrengen van wrapfolie, stickers, raamfolie of plakdiensten in welke vorm dan ook worden gedaan in de wetenschap van de Nederlandse klimaat.
G. Diensten die Opdrachtnemer uitvoert zijn tenminste keuzes van de Opdrachtgever, de Opdrachtnemer kan op geen enkele manier op gevolgen van deze diensten/verkopen aansprakelijk worden gesteld.
H. De hiervoor genoemde gegevens moeten tijdig doorgegeven worden aan Opdrachtnemer, indien dit niet het geval is  heeft Opdrachtnemer het recht de opdracht te verplaatsen of extra kosten in rekening te brengen ten gevolge van de vertraging.
I. Bij afname en/of beplakking van folie is Afnemer/Opdrachtgever zich ervan bewust dat de verlichting/armaturen en/of beglazing daarvan niet mogen worden bespoten, beplakt of geverfd, doet of laat de Opdrachtgever dit toch doen is dat zijn/haar eigen keuze en dus verantwoording.
J. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade en/of kosten op welke wijze dan ook, doordat Opdrachtnemer uitgaat van de door opdrachtgever geleverde onjuiste of onvolledige gegevens.


Artikel 4. Aansprakelijkheid
A.
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door of namens de Opdrachtgever onvolledige/onjuiste gegevens
B.
Opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Opdrachtnemer is op geen enkele wijze aansprakelijk voor indirecte (financiële) schade die vloeien uit indirecte schade. Opdrachtnemer is hierbij ook niet aansprakelijk voor overige gevolgschade.
C.
Opdrachtnemer kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld op onomkeerbare schade aan het voertuig van Opdrachtgever als gevolg van eerder gebrekkige reiniging en onderhoud. Denkende aan bijvoorbeeld slechte onderhoud van lak, loslatende lak.
D. Opdrachtnemer is niet verplicht schade te vergoeden:
1. ontstaan na of ten gevolge van na de levering aangebrachte veranderingen.
2. die is ontstaan door thermische glasbreuk.
3. die redelijkerwijs niet zijn te voorkomen bij het uitvoeren van de opdracht.
4.. die is veroorzaakt door derden
E.
Aansprakelijkheid Opdrachtnemer is beperkt tot wat in deze voorwaarden gesteld is.
F. Opdrachtgever is ermee bekend dat het resultaat van de werkzaamheden verblinding kan veroorzaken alsmede gevaarlijke situaties zoals bijvoorbeeld het niet breken van glas in een noodsituatie. Ook is opdrachtgever ermee bekend dat het resultaat van de werkzaamheden ervoor kan zorgen dat schade ontstaat aan zaken. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade hiermee verband houdende.
G.
De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is in elk geval continue beperkt tot het bedrag van de geleverde diensten.
H.
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor welke vorm van (motorische) schade dan ook toegebracht aan het voertuig van Opdrachtgever tijdens het besturen hiervan.
I. Opdrachtnemer verkoopt en plakt folie op verlichting op risico van Opdrachtgever.
J. Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk bij schade wanneer er door opdrachtgever zelf meegebrachte onderdelen en/of gebruiksmiddelen aangebracht dienen te worden. Denk hierbij aan o.a. tintfolie, lampfolie, stickers, shampoo, wax of elk ander product of onderdeel. Opdrachtnemer kan hierbij op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld.
K. Eerder genoemd feit artikel 4 punt C van slechte onderhoud lak al dan niet loslatende lak is opdrachtgever zelf verantwoordelijk voor. Opdrachtnemer is op geen enkele wijze aansprakelijk voor het  direct of indirect los laten van lak tenzij er sprake is van opzet.
L. Vanwege feit benoemd in Artikel 3 punt F. zal opdrachtnemer geen garantie verlenen indien er veranderingen in geplakte delen ontstaan door niet Nederlandse klimaat, dit geldt met name in de procestijd van activatie/werking lijmlaag waarvoor gemiddeld 14 dagen staat.
M. Opdrachtgever is zich bewust van het feit dat de verlichting/armaturen en/of beglazing daarvan niet mogen worden bespoten, beplakt of geverfd en hierdoor ligt de verantwoording volledig bij de Opdrachtgever gezien het zijn/haar keuze is.
N.
Beschadigde onderdelen in welke vorm dan ook kunnen door Opdrachtnemer niet gerepareerd worden. Opdrachtnemer zal beschadigde delen dan ook niet reinigen.
O. Opdrachtnemer is op geen enkele wijze aansprakelijk voor boetes die gegeven zij op basis van Opdrachtnemer zijn verkochte spullen en/of diensten.
P.
Opdrachtnemer is op geen enkele wijze aansprakelijk in geval van diefstal, beschadigde voorwerpen in het voertuig van Opdrachtgever.
Q. Opdrachtgever is verplicht Opdrachtnemer te wijzen op eventuele verborgen schade en gebreken die door de reinigingsmethode van Opdrachtnemer mogelijkerwijs worden verergerd, bijvoorbeeld bij het los zitten van een sierstrip of recentelijk overgeverfde lakschade.
R. Stallen en/of overnachting van een object/voertuig geschiet geheel op eigen risico. Object/voertuig dient verzekerd te zijn, wij vergoeden geen diefstal, inbraak, brand of andere schade. Klant dient hiervoor zelf verzekerd te zijn en verklaard dat wij op geen enkele wijze in wat voor vorm dan ook aansprakelijk gesteld kunnen worden.

Artikel 5. Verzetten en (tussentijdse) ontbindingen van de overeenkomst.
A.
Een opdracht die door Opdrachtgever, of in naam van, minder dan 24 uur van tevoren wordt afgezegd wordt er een bedrag van € 45,- in rekening gebracht.
B. Opdrachtgever dient op tijd de auto ter beschikking te hebben staan voor Opdrachtnemer, vertragingen opgelopen door Opdrachtgever worden in rekening gebracht.
C. Indien de Opdrachtgever verplichtingen uit een overeenkomst niet op tijd of volledig nakomt kan Opdrachtnemer deze overeenkomst volledig ontbinden, dit geldt ook als Opdrachtnemer na overeenkomst vermoedt dat de Opdrachtgever zijn verplichting niet zal nakomen.

Artikel 6. Garanties, onderzoek en reclames, verjaringstermijn
A. Opdrachtgever dient voertuig te onderzoeken/beoordelen op het moment van ophalen nadat de dienst geleverd is. Opdrachtgever kan hierbij aangeven of kwaliteit voldoet aan de overeenkomst.
B. Betaling van factuur is tevens bewijs van tevredenheid van zaken.
C. Klachten en eventuele claims dienen binnen 24 uur schriftelijk per mail of per brief vermeldt te worden. Later gemelde klachten geeft de Opdrachtgever geen recht meer op herstel, vervanging of schadeloosheid.
D. Alle kosten bij bewezen ongegronde klachten komen voor rekening van Opdrachtgever.
E. Opdrachtgever controleert zowel het interieur als het exterieur van het voertuig direct na afloop van de Opdracht op enige vorm van schade. Indien Opdrachtgever bij deze controle geen schade aantreft of nalaat het voertuig op enige vorm van schade te controleren, dan wordt de opdracht geacht naar behoren en zonder het toebrengen van enige schade te zijn uitgevoerd.
F. Opdrachtnemer geeft geen garantie op de bij opdrachtgever gekochte artikelen en/of diensten.
G. Opdrachtnemer geeft garantie op aangebrachte tintfolie
H. Zoals hierboven genoemd enkel garantie op aangebrachte folie, indien deze vervangen dient te worden om wat voor reden dan ook dan is opdrachtnemer op geen enkele wijze aansprakelijk voor eventuele gevolgschade, denk aan kapotte/gebroken stickers, ruitverwarming en welke andere vorm dan ook tenzij er bewust nalatigheid van toepassing is.
I. Opdrachtnemer zal te allen tijde met op dat moment kunnende grootste zorg en voorzichtigheid te werk gaan.
J. Opdrachtnemer heeft een inspanningsplicht geen resultaatplicht
K. Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk bij schade wanneer er door opdrachtgever zelf meegebrachte onderdelen en/of gebruiksmiddelen aangebracht dienen te worden. Denk hierbij aan o.a. tintfolie, lampfolie, stickers, shampoo, wax of elk ander product of onderdeel. Opdrachtnemer geeft hierbij geen garantie.
L. Indien er een interieurreiniging is uitgevoerd is er de mogelijkheid om een plastic stoelhoes gratis mee te krijgen. Gezien deze stoelhoezen gratis worden meegegeven en de Opdrachtgever zelf vrij is om hier gebruik van te maken kan er op geen enkele wijze aansprakelijkheid worden gesteld en/of gehaald bij Opdrachtnemer op schade of leed veroorzaakt door deze hoezen.

Artikel 7. Betalingen
A.
Betalingen dienen vooraf of bij ophalen voertuig gedaan te worden tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
B: Pinnen bij Carcleaning Westland is mogelijk, hierbij geldt wel een toeslag van 2,5% transactiekosten van het totale factuurbedrag inclusief btw.
C. Online bestellingen worden niet verstuurd en dienen direct bij afname betaald te worden.